Wednesday 25 January 2017

Hammersonic 2017

Nantikan Kehadiran Hammersonic 2017

Hammersonic merupakan antara festival muzik heavy metal yang terbesar di Asia Pasifik. Dalam penganjuran yang terdahulu, festival muzik heavy metal ini pernah mengamit kunjungan peminat lebih 20 ribu muzik heavy metal serantau.
                                                     


Festival Hammersonic tahun 2017 pada awal perancangannya dijangkakan akan diadakan di Ecopark Ancol, Jakarta pada 14 hingga 16 April 2017, namun yang terkini tarikh tersebut bertukar ke tarikh baharu iaitu pada 7 May 2017. Ini merupakan tahun yang keenam Festival Hammersonic dianjurkn. Promosi untuk tarikh tersebut juga telah menular disekitar kotaraya Jakarja dan juga menerusi laman – laman sosial. Penganjur menyasarkan sejumlah 18 ribu pengunjung untuk menyaksikan festival tahun ini.

Beberapa buah band antarabangsa telah bersetuju untuk tampil dalam Hammersonic 2017 antaranya  Megadeth, Earth Crisis, Northlane, Witchchapel dan The Black Dahlia Murder. (Setakat artikel ini ditulis - 26 Januari 2017)


Mengimbau sedikit latar belakang penganjuran HAMMERSONIC, festival musik rock dan metal buat kalin pertama dianjurkan  tahun 2012. Festival Hammersonic secara langsung mencatat sejarah bagi festival muzik rock dan metal internasional yang pertama diadakan di Indonesia. Festival ini terus menjadi trend-setter di persada musik rock dan metal di Indonesia, seterusnya  dapat membuktikan pada dunia bahawa Indonesia memiliki scenario dan aliran metal yang besar.


Hammersonic telah berhasil menjadi trend budaya untuk para pengikut dan peminat muzik khususnya pecinta Rock dan Metal. Dengan pencapaian yang luar biasa serta berhasil mancatatkan sejarah baru diseluruh dunia, Festival Hammersonic telah menjadi salah satu Festival Muzik Rock & Metal yang sangat dinantikan kehadirannya. Band-band yang pernah tampil di Hammersonic Festival antara lain  Lamb Of God, Kreator, Hatebreed, Asking Alexandria, Cradle Of Filth, Obituary, Angra, As I Lay Dying, Bullet For My Valentine, Morbid Angel, Terrorizer, DRI, Walls Of Jericho, Mayhem, Suffocation, Seringai, Burgerkill, Koil, Roxx, Edane, Jasad, Down For Life dan masih banyak lagi band Eropah, Amerika, Australia-Asia yang pernah menjajah pentas di Festival Hammersonic. Kemeriahan Festival Hammersonic yang yang telah dirangka dab berlangsung dengan baik membuktikan bahwa persembahan dan penampilan band – band di Festival Hammersonic ini masih menjadi magnet festival muzik rock dan metal terbesar di Indonesia.


Revision Live Entertainment sebagai promoter penyelenggara Hammersonic Festival tentu saja akan selalu menampilkan sebuah gelaran festival lebih besar lagi dari tahun-tahun sebelumnya yang selama ini telah menarik perhatian komunitas rock & metal sebanyak puluhan ribu orang yang datang, tidak hanya penjuru Indonesia bahkan dari penjuru dunia.




No comments:

Post a Comment

Logo Design by FlamingText.com